گپ جالب با دو استقلالی؛ اشجاری : در استقلال به هیچ بازیکنی رحم نمی کنند ؛ موسوی : می خواهم جایی باش

  • امکانات وبلاگ

    ورود اعضا:

    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    <-PollName->

    <-PollItems->

    خبرنامه وب سایت:





    آمار وب سایت:
     

    بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 4
    بازدید ماه : 208
    بازدید کل : 87557
    تعداد مطالب : 55
    تعداد نظرات : 90
    تعداد آنلاین : 1

    f

    طراح قالب صفحه اول

  • طراح قالب: N E G A S H . I R

    ارائه کننده متفاوت ترين قالب ها براي سرويس هاي وبلاگدهي فارسي

    صفحه اول

  • نوشته هاي من

    نوشته شده توسط  zeal  |  چهار شنبه 9 اسفند 1391  ساعت 12:8 

    یک روز قبل از سفر استقلال به قطر پذیرای حسن اشجاری و ایمان موسوی بودیم. هرگز فکر نمی کردیم اشجاری این همه باتجربه و پخته باشد که ایمان موسوی جوان و کم تجربه را به دست او بسپاریم و ازش بخواهیم این بازیکن بی روحیه از نیمکت نشینی را حمایت کند. گفتگوی جالب اشجاری و موسوی را با یکدیگر که ما هم در آن نقش کوچکی داشتیم در ادامه می خوانید.

    * آقای اشجاری اگر بخواهی به ایمان موسوی نمره بدهی چند می دهی؟

    - اشجاری: واقعا نمره ۲۰ می دهم ایمان از نظر اخلاقی فوق العاده است. البته همه لرها آدمهای خوبی هستند.

    - موسوی: البته من بچه تهران هستم. وقتی آدم در ۹۰۰ کیلومتری تهران زندگی می کند می شود بچه تهران!

    * آقای اشجاری وقتی موسوی در بازیهای اول برای استقلال گل می زد و منجی این تیم شد دلت برایش نلرزید؟

    - اشجاری: ایمان از نظر فنی واقعا خوب است. در فجر و نفت شایستگی های خودش را نشان داد اما فشاری که در استقلال وجود دارد در بقیه تیمها نیست. همان فشاری که روی امین منوچهری وجود داشت روی موسوی هم وجود دارد. ایمان باید بداند حتی اگر ۵ دقیقه هم فرصت به دست می آورد از آن استفاده کند.

    - موسوی: انتظارات از من بالاست. در ۵ دقیقه باید همه کار انجام دهم و این سخت است. استقلال مهاجمان بزرگی دارد و کار برای من دشوار است.

    * جو استقلال برایتان چطور بوده؟

    - اشجاری: با اینکه من در تیمهای بزرگ بوده ام اما جو در استقلال و پرسپولیس متفاوت از جاهای دیگر است. برای ما که نیم فصل به این تیم آمدیم جو خوب بودو همه با آغوش باز به استقبالمان آمدند و با ما خوب بودند. همین موضوع به من و ایمان کمک کرد تا راحت با تیم هماهنگ شویم.

    - موسوی: جو خوب بوده و من با کسی در استقلال مشکل ندارم.

    * چرا بازیکنی که خوب شروع کرد و لقب منجی استقلال را گرفت الان باید نیمکت نشین باشد؟

    - اشجاری: بازگشت فرهاد مجیدی و عملکرد خوب برهانی و حاتمی در نیمکت نشینی ایمان تاثیر گذاشته است. مهاجمی که هر هفته گل می زند را که نمی شود نیمکت نشین کرد.

    - موسوی: من در بازی با آلومینیوم گل زدم. در دیدار با سایپا بین دو نیمه تعویض شدم. بازی با گهر با اینکه خوب نبودم بازی کردم اما در دیدار با سایپا تا آمدم به خودم بیایم تعویض شدم. خودم هم نمی دانم چرا بازی نمی کنم!

    * آقای اشجاری تیپ ایمان را می پسندی؟

    - اشجاری: ایمان در استقلال به هیتلر معروف شده است. به خاطر مدل موهایش بچه ها این لقب را به او داده اند.

    - موسوی: من امشب که حسن را دیدم واقعا لذت بردم از لباس پوشیدنش. اصلا فکر نمی کردم این همه با شخصیت و مردانه لباس بپوشد.

    - اشجاری: نصیحتی که می خواهم به ایمان بکنم این است که هیچوقت با فوتبالیستها وارد روابط خانوادگی نشود. اگر فوتبالیستها با هم روابط خانوادگی نداشته باشند رفاقتشان بیشتر دوام می آورد. من این را از محرم نویدکیا یاد گرفته ام. دوری و دوستی برای فوتبالیستها از همه چیز بهتر است.

    - موسوی: من دوست دارم این را بگویم که از نظر فنی و اخلاقی به حسن اشجاری نمره ۲۰ می دهم. حضور در استقلال واقعا پیچیده است و من هم کم تجربه ام اما بازیکنی مثل اشجاری واقعا به من کمک کرده است.

    - اشجاری: حضوردر یک تیم پرمهره سخت است. در تیم ما قلعه نوعی برای انتخاب ۱۸ نفر اصلی مشکل دارد و بعداز چند ساعت جلسه تصمیم می گیرند یک بازیکن را کنار بگذارند دیگر چه برسد به انتخاب ۱۱ نر اصلی. من در سپاهان به چشم دیدم بازیکنی که از نظر فنی عالی است روی نیمکت می نشیند. دیگر آنقدر با تجربه شده ام که به خاطر نیمکت نشینی زیر بطری آب نزنم و شر به پا نکنم.

    * اگر بخواهی ایمان موسوی را نصیحت کنی به او چه می گویی؟

    - اشجاری: به او می گویم در زمین دستپاچه نباشد. به صداهای لب خط توجه نکند و تمرکزش را بگذارد روی بازی.

    - موسوی: دقیقا فکر می کنم مشکلم همین است. یک بازی آنقدر سر من داد زدند که دوست داشتم زودتر بازی تمام شود.

    * شاید چون موسوی سابقه کار کردن با کسی مثل ابراهیم زاده را داشته پذیرش رفتارهای قلعه نوعی برایش سخت است؟

    - اشجاری: هر مربی یک سبکی دارد. برخی مربیان اینطور هستند که بازیکن را تهییج می کنند و این اصلا چیز بدی نیست. ایمان باید این نقیصه را که گوشش لب خط است برطرف کند. ایمان فاکتورهای مثبت زیادی دارد و نباید دنبال نقاط منفی او باشیم.

    * حالا اگر موسوی بخواهد به اشجاری توصیه کند چه می گوید؟

    - موسوی: قتی مردم مرا در خیابان می بینند از نیمکت نشینی اشجاری می پرسند. از او می خواهم صبور باشد چون حتما به حقش می رسد.

    * آقای موسوی رابطه ات با فرهاد مجیدی چطور است؟

    - موسوی: فکر می کنم دیگر همه می دانند بازیکن مورد علاقه من از دوران کودکی فرهاد مجیدی بوده است. الان هم برایم افتخار بزرگی ست که با او همبازی هستم. هر مهاجمی دوست دارد خودش گل بزند اما باور کنید من به اندازه گلزنی خودم از گلزنی مجیدی خوشحال می شوم. اتفاقا مجیدی خیلی هوایم را دارد و با من حرف می زند. حتی گاهی تابلو می شود که سر تمرین همش به من پاس می دهد.

    * آقای اشجاری در مدتی که نیمکت نشین بودی خیلی ها به دنبال دلیل این موضوع بودند. نیمکت نشینی ات پشت پرده داشت؟

    - اشجاری: اگر هم پشت پرده داشت من بی خبر هستم. به دنبالش هم نیستم که ببینم چه اتفاقی افتاد.

    * ایمان موسوی به نظر می رسد خیلی نا امید و ناراحت هستی؟

    - موسوی: من به استقلال آمدم که بازی کنم اما انگار در حد و اندازه های این تیم نیستم. اهل تعریف کردن از خودم نیستم اما می توانستم در خیلی از بازیها ۹۰ دقیقه فیکس باشم و گل بزنم. وقتی در بازی با نفت از لیست ۱۸ نفره خط خوردم شوکه شدم. شب تا صبح خوابم نمی برد و همش به این فکر می کردم که چرا من؟ من یک نیم فصل فوق العاده را در نفت داشتم اما نمی دانم چه اتفاقی در استقلال برایم افتاد. در یک مصاحبه گفتم احتیاجی به پاچه خواری قلعه نوعی ندارم و شاید همین به ضررم تمام شد. همیشه حرفهای دلم را می زنم. باور کنید اگر خدا من را دوست نداشت تا الان نابود شده بودم.

    * با این شرایط در استقلال می مانی؟

    - موسوی: یک سال دیگر قرارداد دارم اما باید جایی باشم که فرصت بازی کردن داشته باشم.

    - اشجاری: ایمان خیلی صاف و ساده است. در استقلال باید حواست به همه چیز باشد. حتی آب خوردن و لباس پوشیدنت هم زیر ذره بین است. باید مواظب خودت باشی تا به بیراهه نروی. استقلال و پرسپولیس مثل بقیه تیمها نیستند و از این تیمها فقط انتظار قهرمانی می رود. من به آینده این تیم هم خیلی امیدوارم. آینده استقلال را در قهرمانی لیگ و صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا می بینم.

    * آقای موسوی “لکسوس آبی رنگی” که داری خیلی حاشیه ساز شده است. چرا این ماشین را سر تمرین می بری وقتی این همه حاشیه ساز شده است؟

    - موسوی: من احترام زیادی برای دیگران قایلم. خیلی ها به من گفتند ماشین را سر تمرین نبر اما من می برم و فکر هم نمی کنم مشکل خاصی باشد.

    - اشجاری: روزی که به تیم ملی دعوت شدم لکسوس RX داشتم. علی دایی سرمربی تیم ملی بود و گفت این ماشین را بفروش. من هم فروختم. قبل از اینکه به استقلال بیایم هم BMW اتاق ۷ داشتم اما فروختم چون نمی خواستم در استقلال به حاشیه بروم. من در تمام سالهای اخیر مشاوران خوبی داشتم و به همین دلیل فوتبالم ثبات دارد. به ایمان هم می گویم با این ماشین سر تمرین نیاید.

    - موسوی: وقتی در نفت بودم این ماشین را خریدم. فرکی به من گفت ماشین را بفروش. اما وقتی ابراهیم زاده آمد گفت این ماشین را داشته باش و همیشه خوش تیپ و خوش لباس باش اما بهترین تمرینات را انجام بده. ابراهیم زاده من را خوب شناخت اما نمی دانم چرا ماجرای ماشینم در استقلال سوژه شده. از باشگاه یا کادر فنی هم کسی به من نگفت ماشین را بفروش. نمی خواهم لج کنم اما دلیلی ندارد ماشینی را که با هزار زحمت به دست آورده ام بفروشم.

    - اشجاری: استقلال جایی نیست که به بازیکنی رحم کند. نیکبخت را مثال می زنم. روزگاری بود که در اکثر خانه های ایرانی عکس نیکبخت بود. حتی در خانه خود ما که من فوتبالیست بودم عکس نیکبخت روی دیوار بود اما چه اتفاقی برایش افتاد؟ همه دست به دامان قوه قضاییه شدند تا نیکبخت دوباره به فوتبال برگردد. فوتبال به بازیکنا جوان رحم نمی کند.

    - موسوی: من دیدم همه در استقلال ماشین خوب سوار می شوند و سنجیدم و دیدم که خوب من هم ماشینم را ببرم. من نه خودم را برای کسی می گیرم و نه فاصله ایجاد می کنم. فقط ترجیح می دهم بیشتر تنها باشم.

    - اشجاری: هجمه ای که روی ایمان موسوی و بقیه بازیکنان جوان وجود دارد روی بازیکنانی مثل مجیدی، جباری و نکونام نیست. اگر استقلال نتیجه نگیرد انگشت اتهام تماشاگر به سمت بازیکن جوانی مثل موسوی نشانه می رود. رفتار ایمان نباید طوری باشد که سوء ظن ایجاد کند. او باید از تجربه بزرگترها استفاده کند و این همه سادگی را در رفتارش کنار بگذارد.

    * آقای موسوی رفتن به برنامه ۹۰ در سال گذشته برایت خوش یمن نبود و گل زدنت طلسم شد. اگر این بار هم دعوت شوی می روی؟

    - موسوی: من به خرافات اعتقادی ندارم. اگر باز هم به ۹۰ دعوت شوم حتما می روم.
    اوج


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه: